fredag 1 mars 2013

Världen är liten

Min kollega på jobbet berättade idag att hon skulle få göra en av sina bästa vänners brudbukett i sommar. De hade haft konsultation på jobbet och Moa hade haft i åtanke denna bukett som jag gjorde åt Hanna och Tony i somras. Tyvärr hade hon svårt att hitta bilden, vare sig på jobbets bildbank eller här på bloggen. Då säger hennes vän att hon redan hade en modell som hon hade kollat på genom en blogg som hon börjat följa - och tror ni inte att det är samma bild som Moa tänkte på! Är det ett sammanträffande eller kanske rent utav ödet?

Därför bjuder jag på inspiration igen av denna vackra bukett för min kollega Moas bruds skull . 

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken härlig och inspirerande blogg du har.
    Är själv utbildad florist men la det åt sidan när skolan var slut. Nu e det så att jag ska göra en jobbarkompis brudbukett till sommaren. Hon ska ha en rundbunden rosbukett med hjärtan på tråd. Jag funderar lite på hur jag fäster den på bästa sätt. Har du några tips?
    MVH Charlotte

    SvaraRadera
  2. Hej och stort tack!

    Spännande med att få göra din jobbarkompis brudbukett. Jag skulle rekommendera att eventuellt stifta/tejpa någon hjärtan på tråd så den kommer ned ordentligt i bindstället, och nåla resten runt buketten som du vill ha. Det viktigaste är att det sitter, och att nålarna inte sticker ut och skadar vare sig brud eller klänning.

    Stort lycka till! :-)

    SvaraRadera